Program dla biur nieruchomości - czym się kierować przy wyborze?


Rynek obrotu nieruchomościami notuje nieustanny wzrost. Osoby planujące kupno lub wynajem nieruchomości mogą przebierać wśród ofert i agencji je oferujących. Te z kolei, chcąc bezproblemowo obsłużyć klientów zmuszone są do korzystania z najlepszego oprogramowania. Oprócz programów biurowych (niezbędnych do sporządzania np. umów pośrednictwa) dobry pośrednk posiadać musi oprogramowanie, które pozwoli mu szybko i bez komplikacji eksportować oferty na portale ogłoszeniowe.

Na rynku dostępnych jest kilka pozycji, którym warto się przyjrzeć. Różnią się one od siebie zarówno funkcjonalnością, wyglądem interfejsu, możliwościami oraz ceną. Warto zatem poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z poniżej opisanymi systemami.


VixCRM

VixCRM jest nowoczesnym systemem wspomagającym pracę agencji i pośredników nieruchomości. Program wyposażony został w nowoczesny interfejs użytkownika, który czyni pracę niezwykle intuicyjną. Ponadto posiada zestaw narzędzi wyszukujących i nawigacyjnych pozwalających filtrować, sortować a następnie przeglądać oferty i klientów zgodnie z wcześniejszym ustawieniem. Każde wprowadzone przez użytkownika poszukiwanie, oferta czy klient może być więc bardzo szybko wyszukane w celu np. aktualizacji, sprawdzenia szczegółów lub sporządzenia notatki.

Lista ofert VixCRM Podgląd i edycja oferty

VixCRM umożliwia eksport ofert na wszystkie liczące się na polskim rynku portale ogłoszeniowe. Konfiguracja eksportu jest łatwa a oferty publikowane są niezwłocznie. W przypadku wybranych portali zmiany widoczne są już po kilku minutach.

Program posiada zintegrowany z bazą ofert i klientów kalendarz, za pomocą którego możliwe jest układanie dnia pracy. Użytkownicy aplikacji mają możliwość zapisania informacji o spotkaniu, prezentacji, zadaniu lub telefonie do wykonania. Program przypomina o każdym z zapisanych zdarzeń zaraz po zalogowaniu, zarówno w dniu wystąpienia jak i dzień przed.

Kalendarz miesięczny spotkań z klientami Kalendarz tygodniowy zadań

Wartym uwagi jest funkcja rejestracji klientów poszukujących. Po zarejestrowaniu takiego klienta wraz z podaniem opisu poszukiwanej przez niego nieruchomości, program skojarzy wszystkie pasujące oferty. Funkcja działa dwukierunkowo tj. z poziomu poszukiwania wyświetlone zostaną pasujące oferty a z poziomu otwartej oferty pasujące poszukiwania.

Lista klientów poszukujących Oferta z listą pasujących poszukujących

Właściciel biura nieruchomości pracujący w VixCRM posiada możliwość nadania agentom odpowiednich uprawnień. Może na przykład ograniczyć im wgląd do wybranych danych np. ofert czy wynagrodzeń innych agentów. Sam ma wgląd we wszystkie zgromadzone dane.

Program posiada wbudowany moduł do wystawiania faktur. Zwalnia to z konieczności stosowania zewnętrznych rozwiązań firm trzecich. W programie wystawić można faktury VAT, faktury proforma, faktury zaliczkowe i końcowe oraz faktury korygujące. Każda z faktur może być wystawiona w walucie obcej oraz w jednym z kilkudziesięciu dostępnych języków.

Użytkownicy programu mają do wyboru motyw jasny i ciemny. Mogą go zmienić w dowolnym momencie, w zależności od pory dnia czy preferencji. Program pozwala na ustawienie osobnego motywu dla każdego z użytkowników.

Lista ofert nieruchomości - motyw ciemny Formularz edycji faktury - motyw ciemny

Ceny programu zaczynają się już od 50 zł netto miesięcznie. Abonament można opłacać w rozliczeniu miesięcznym, kwartalnym lub rocznym. W cenie abonamentu producent dostarcza BEZPŁATNĄ STRONĘ WWW, której wygląd może być dostosowywany według potrzeb użytkownika.

Szczegółowy informacje o programie dostępne są na stronie https://vixcrm.com/pl


ASARI CRM

ASARI CRM to nowoczesny program dla biur nieruchomości, który podzielono na 3 segmenty: funkcje dedykowane obsłudze bazy ofert i poszukiwań, narzędzia sprzedażowe i moduły menadżerskie. Trzeba więc przyznać, że w przypadku tej aplikacji pomyślano o dość szerokim zakresie pracy agenta. Program jest niezwykle rozbudowany i omawianie jego wszystkich funkcji trwałoby bardzo długo. Warto wspomnieć jednak o kilku z nich.

ASARI CRM - lista nieruchomości ASARI CRM - widok oferty

ASARI CRM ma bardzo szybki moduł eksportowy, który wysyła oferty na portale od razu po ich wskazaniu w systemie. W programie ASARI widać także dobrze przemyślany sposób zarządzania bazą danych. Można łączyć lokale, moduły, mieszkania, domy czy pokoje z budynkami i inwestycjami utrzymując porządek w przechowywanych w aplikacji informacjach. To w połączeniu z wyszukiwarką i możliwością tworzenia filtrów znacząco ułatwia poruszanie się po danych.

Podobna logika funkcjonuje także w innych miejscach ASARI CRM. Można np. szybko podejrzeć z poziomu firmy lub kontaktu przypisane do niego nieruchomości, poszukiwania oraz sprawdzić jakie działania, notatki, transakcje i faktury są z nim związane.

ASARI CRM - wydruki ofertowe ASARI CRM - kreator dodawania nieruchomości

Program dla biur nieruchomości od ASARI zapewnia także przydatne narzędzia sprzedażowe. Oprócz wydruków ofertowych, graficznych raportów podsumowujących pracę biura dla właścicieli nieruchomości, można skorzystać z etapowania pracy handlowca. Nie wchodząc w szczegóły, chodzi o to, że każde biuro może odtworzyć w programie swój model sprzedaży nieruchomości i systemowo sprawować nad nim kontrolę. Dzięki oznaczaniu i przenoszeniu nieruchomości do kolejnych etapów, np. z “prezentacja” na “umowa przedwstępna”, można prognozować zyski, sprawiając, że prowadzenie biznesu będzie bardziej przewidywalne. Etapowanie pozwala także sprawdzać gdzie mamy zastoje i co należy poprawić. Wnioski z tych obserwacji można wykorzystać do poprawy skuteczności działań.

ASARI CRM - raporty i analizy ASARI CRM - zarządzanie działaniami

ASARI CRM wydaje się być programem z największymi możliwościami ze wszystkich tu omawianych. Producent przygotował dla swoich klientów pakiet Business, Corporate oraz Enterprise. Ten ostatni jest najdroższy, ale ma też największe możliwości. Cennik za korzystanie z programu zaczyna się już w okolicach 50 zł netto miesięcznie za użytkownika (pakiet Business). Brak ograniczeń co do ilości eksportu ofert nieruchomości na portale ogłoszeniowe sprawia, że każde biuro nieruchomości powinno w pierwszej kolejności przetestować ten właśnie program.

Szczegółowe informacje o ASARI CRM można znaleźć na stronie https://asaricrm.com


Galactica Virgo

Kolejnym programem, który warto omówić jest Galactica Virgo produkcji firmy Galactica. System ten jest jednym z wielu produktów dostępnych w ramach oferty firmy, której siedziba znajduje się w Bydgoszczy. Trzeba przyznać, że programiści Galactici przygotowali dla agencji nieruchomości bardzo rozbudowany i pozytywnie odbierany przez nich program. Do tej pory na narzędziach przygotowanych przez tę firmę swoją pracę opiera ponad 1800 biur nieruchomości. System Galactica Virgo oferuje między innymi zautomatyzowany export ogłoszeń na portale zajmujące się branżą nieruchomości, profesjonalną i bezobsługową stronę internetową, niezwykle szeroką bazę ofert podzieloną na przejrzyste kategorie, szereg wygodnych wyszukiwarek, przydatne kalkulatory, moduły kontaktowe (SMS, e-mail), inteligentnego asystenta pośrednika, czyli wbudowany system podpowiadający agentowi czym może w danej chwili się zająć, a także szereg narzędzi takich jak: edytor zdjęć, moduły ułatwiające dopięcie transakcji czy integracja z serwisem YouTube.

Galactica Galactica

Niestety, mimo mnogości funkcji, system nie jest już tak intuicyjny jak ten w Asari. Jednak jak pokazują statystyki, pośrednikom nieruchomości wydaje się to nie przeszkadzać - zapewne dlatego, że system jest wyposażony w znaczną ilość narzędzi, które docenią też duże biura nieruchomości. Warto poświęcić więc chwilę na szczegółowe zapoznanie się z jego możliwościami i wysłać do producenta zapytanie cenowe - na stronie producenta próżno szukać cennika.

IMO

Kolejnym bardzo popularnym programem jest IMO. Podobnie jak wyżej omawiana Galactica Virgo, IMO jest programem, z którego korzysta niespełna 2 tysiące polskich firm. Producent chwali się tym, iż jego program umożliwia pracę zarówno w trybie online (co oczywiste), jak i offline. Bez dostępu do internetu nadal można bowiem przeglądać bazę ofert oraz klientów - także w aplikacji mobilnej. Imo jest również systemem pozbawionym ukrytych opłat. Wszystkie jego funkcje dostępne są w ramach podstawowej ceny.

IMO IMO

Oprócz dość standardowych możliwości, takich jak: eksport ogłoszeń na portale ogłoszeniowe, obsługa inwestycji czy narzędzie ułatwiające obróbkę zdjęć i kontakt z klientem, IMO oferuje także m.in. wewnętrzny system wymiany ofert umożliwiający współpracę z innymi podmiotami korzystającymi z programu. Zaletą programu wykonanego przez firmę Possible jest również możliwość skorzystania z bezpłatnej wersji demo. W przeciwieństwie do Galactici, IMO posiada na swojej stronie przejrzysty cennik, dzięki któremu można z góry oszacować koszty współpracy z producentem.


LocumNet Online

Przechodzimy do kolejnej popularnej pozycji - LocumNet Online. Firma NSoft reklamuje go jako najlepiej sprawdzony program tego typu. Czy tak faktycznie jest? Sprawdźmy. Zacznijmy o tego, iż LocumNet Online jest systemem przeglądarkowym, do jego obsługi przyda się więc komputer lub dobry tablet z dostępem do internetu. Program oferuje m.in. kompletną archiwizację potrzebnych w pracy dokumentów oraz narzędzia ułatwiające przygotowywanie ofert. Standardowo, można przy jego pomocy dokonać eksportu ofert na wybrane strony.

LocumNet LocumNet

Nie jesteśmy w stanie jednak doszukać się w ofercie LocumNet żadnej funkcji, którą można by określić mianem specjalnej. Usługa geolokalizacji czy możliwość zarządzania zdjęciami nie robi na nas aż takiego wrażenia. Warto zaznaczyć jednak, że podobnie jak w przypadku programu IMO, LocumNet Online umożliwia wymianę ofert z zaprzyjaźnionymi biurami. Pora na rzut oka na cennik. Jest on jasny i przejrzysty, ale ceny są nieco wyższe niż w przypadku IMO. Warto więc przed podjęciem decyzji szczegółowo zapoznać się z możliwościami programu i sprawdzić czy będzie on dla nas najbardziej odpowiedni.


MediaRent

Ciekawą propozycję dla agencji nieruchomości ma także firma Media Designers, która przygotowała dla nich program MediaRent. Do podstawowych funkcji oprogramowania zaliczymy atrakcyjną stronę, możliwość grupowania dokumentów, moduł faktur czy wyświetlanie ofert na mapie. Program pomaga także w automatycznemu wysyłaniu nowopowstałych ofert do klientów, którzy mogą być nimi zainteresowani. Warto wspomnieć również o tym, że w przypadku MediaRent nie istnieją żadne ograniczenia dot. liczby użytkowników programu. System umożliwia utworzenie takiej liczby indywidualnych kont, jaka będzie potrzebna do pracy agencji.

MediaRent MediaRent

Producent oprogramowania umożliwia 3 drogi współpracy. Można opłacać comiesięczny abonament lub zdecydować się na zakup licencji wieczystej - z lub bez ograniczeń. Trzeba przyznać, że cena abonamentu wygląda na dość wygórowaną względem konkurencji, natomiast możliwość wykupienia sobie dożywotniego dostępu do programu brzmi całkiem kusząco.


Agencja5000

Agencja5000 jest kolejnym niezwykle przejrzystym panelem, który został zaprojektowany z myślą o tym by przenieść całą historię, a także przyszłe plany dot. pracy agencji w jedno miejsce. Oprócz podstawowych funkcji, dzięki którym agent nieruchomości może zarządzać swoją pracą przy pomocy laptopa lub telefonu, Agencja5000 oferuje m.in. dostęp do największego systemu MLS w naszym kraju. Jest to funkcja, która otwiera przed korzystającymi z oprogramowania naprawdę spore możliwości współpracy z innymi biurami. W programie jest również miejsce na indywidualne profile każdego z pracowników, a także opcja zamawiania wnętrz w przestrzeni trójwymiarowej.

Aktualnie z produkty firmy Melog.com korzysta prawie 800 polskich agencji. Producent umożliwia również bezpłatne wypróbowanie wszystkich 3 przygotowanych przez niego pakietów. Warto wspomnieć również o naprawdę atrakcyjnych cenach miesięcznych.


Wiele możliwości - szeroki wybór

Jak widać, na rynku oprogramowań dla biur nieruchomości dostępnych jest wiele możliwości. Producenci nieustannie starają się rozwijać swoje programy i dopieszczać je w poszczególnych aspektach dot. ich funkcjonalności. Ciężko o jeden konkretny system, który swoimi możliwościami zdecydowanie odstawał od konkurencji. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że niektóre programy stawiają nieco bardziej na dostęp do narzędzi ułatwiających codzienną pracę, a inne na budowanie pozytywnego wizerunku agencji. Warto zapoznać się więc szczegółowo z ofertą producentów tych systemów i wybrać opcję, która będzie odpowiadała na nasze potrzeby w najlepszy sposób.

Nie sposób przy ostatecznym wyborze pominąć również aspekt cenowy. W tym przypadku bowiem możemy zauważyć spore różnice - nie tylko pod względem ceny miesięcznej współpracy, ale i możliwości dostępnych w ramach konkretnego pakietu. Ciekawe jest również to, iż tylko jeden z producentów omawianych systemów oferuje możliwość zakupu dożywotniej licencji.