Program dla biur nieruchomości - czym się kierować przy wyborze?


Rynek obrotu nieruchomościami notuje od dłuższego czasu nieustający wzrost. Osoby planujące sprzedaż, kupno lub wynajem domu, mieszkania czy lokalu mogą przebierać w naprawdę sporej ilości firm zajmujących się pośrednictwem nieruchomości. Te z kolei, chcąc bezproblemowo obsłużyć każdą ilość klientów zmuszone są do korzystania z najlepszych rozwiązań informatycznych. Nie chodzi tu tylko o niezawodne systemy operacyjne, alkusze kalulacyjne czy edytory tekstu, choć one też są konieczne, aby np. sprawnie przygotować umowę pośrednictwa. Głównym narzędziem każdego agenta nieruchomości jest specjalne oprogramowanie, dzięki któremu będzie mógł on szybko i bez komplikacji eksportować ogłoszenia na serwisy ogłoszeniowe z nieruchomościami.

Dzięki inwestycji w specjalnie zaprojektowany program, agent nieruchomości może uprościć sobie organizację pracy, zyskać szereg narzędzi potrzebnych do pozyskiwania nowych klientów. Na rynku oprogramowania dla biur nieruchomości jest kilka pozycji, którym warto się przyjrzeć. Różnią się one do siebie zarówno funkcjonalnością, wyglądem interfejsu, możliwościami oraz ceną. Warto zatem poświęcić trochę czasi zanim wybierzemy konkretny program dla naszego biura nieruchomości.

AsariCRM
AsariCRM jest nowoczesnym oprogramowaniem, które podzielono na 3 segmenty: narzędzie sprzedażowe, moduły menadżerskie oraz funkcje dedykowane rynkowi nieruchomości. Trzeba więc przyznać, że w przypadku tej aplikacji pomyślano o dość szerokim zakresie pracy agenta. Program jest niezwykle rozbudowany i omawianie jego wszystkich funkcji trwałoby bardzo długo. Warto wspomnieć jednak np. o module umożliwiającym tworzenie schematów rozliczania prowizji. AsariCRM wydaje się być programem z największymi możliwościami ze wszystkich tu omawianych. Dodatkowo producent przygotował dla swoich klientów pakiet firmowy oraz korporacyjny. Ten drugi jest droższy ale ma też większe możliwości. Cennik za korzystanie z programu zaczyna się od 50zł netto miesięcznie za użytkownika (pakiet Firmowy). Brak ograniczeń co do ilości eksportu ogłoszeń nieruchomości na portale ogłoszeniowe sprawia, że każde biuro nieruchomości powinno w pierwszej kolejności przetestować ten właśnie program.

Galactica Virgo
Kolejnym programem, który warto omówić jest Galactica Virgo produkcji firmy Galactica. System ten jest jednym z wielu produktów dostępnych w ramach oferty firmy, której siedziba znajduje się w Bydgoszczy. Trzeba przyznać, że programiści Galactici przygotowali dla agencji nieruchomości bardzo rozbudowany i pozytywnie odbierany przez nich program. Do tej pory na narzędziach przygotowanych przez tę firmę swoją pracę opiera ponad 1800 biur nieruchomości. System Galactica Virgo oferuje między innymi zautomatyzowany export ogłoszeń na portale zajmujące się branżą nieruchomości, profesjonalną i bezobsługową stronę internetową, niezwykle szeroką bazę ofert podzieloną na przejrzyste kategorie, szereg wygodnych wyszukiwarek, przydatne kalkulatory, moduły kontaktowe (SMS, e-mail), inteligentnego asystenta pośrednika, czyli wbudowany system podpowiadający agentowi czym może w danej chwili się zająć, a także szereg narzędzi takich jak: edytor zdjęć, moduły ułatwiające dopięcie transakcji czy integracja z serwisem YouTube. Niestety, mimo mnogości funkcji, system nie jest już tak intuicyjny jak ten w Asari. Jednak jak pokazują statystyki, pośrednikom nieruchomości wydaje się to nie przeszkadzać - zapewne dlatego, że system jest wyposażony w znaczną ilość narzędzi, które docenią też duże biura nieruchomości.

Warto poświęcić więc chwilę na szczegółowe zapoznanie się z jego możliwościami i wysłać do producenta zapytanie cenowe - na stronie producenta próżno szukać cennika.

IMO
Kolejnym bardzo popularnym programem jest IMO. Podobnie jak wyżej omawiana Galactica Virgo, IMO jest programem, z którego korzysta niespełna 2 tysiące polskich firm. Producent chwali się tym, iż jego program umożliwia pracę zarówno w trybie online (co oczywiste), jak i offline. Bez dostępu do internetu nadal można bowiem przeglądać bazę ofert oraz klientów - także w aplikacji mobilnej. Imo jest również systemem pozbawionym ukrytych opłat. Wszystkie jego funkcje dostępne są w ramach podstawowej ceny. Oprócz dość standardowych możliwości, takich jak: eksport ogłoszeń na portale ogłoszeniowe, obsługa inwestycji czy narzędzie ułatwiające obróbkę zdjęć i kontakt z klientem, IMO oferuje także m.in. wewnętrzny system wymiany ofert umożliwiający współpracę z innymi podmiotami korzystającymi z programu. Zaletą programu wykonanego przez firmę Possible jest również możliwość skorzystania z bezpłatnej wersji demo. W przeciwieństwie do Galactici, IMO posiada na swojej stronie przejrzysty cennik, dzięki któremu można z góry oszacować koszty współpracy z producentem.

LocumNet Online
Przechodzimy do kolejnej popularnej pozycji - LocumNet Online. Firma NSoft reklamuje go jako najlepiej sprawdzony program tego typu. Czy tak faktycznie jest? Sprawdźmy. Zacznijmy o tego, iż LocumNet Online jest systemem przeglądarkowym, do jego obsługi przyda się więc komputer lub dobry tablet z dostępem do internetu. Program oferuje m.in. kompletną archiwizację potrzebnych w pracy dokumentów oraz narzędzia ułatwiające przygotowywanie ofert. Standardowo, można przy jego pomocy dokonać eksportu ofert na wybrane strony. Nie jesteśmy w stanie jednak doszukać się w ofercie LocumNet żadnej funkcji, którą można by określić mianem specjalnej. Usługa geolokalizacji czy możliwość zarządzania zdjęciami nie robi na nas aż takiego wrażenia. Warto zaznaczyć jednak, że podobnie jak w przypadku programu IMO, LocumNet Online umożliwia wymianę ofert z zaprzyjaźnionymi biurami. Pora na rzut oka na cennik. Jest on jasny i przejrzysty, ale ceny są nieco wyższe niż w przypadku IMO. Warto więc przed podjęciem decyzji szczegółowo zapoznać się z możliwościami programu i sprawdzić czy będzie on dla nas najbardziej odpowiedni.

Agencja5000

Agencja5000 jest kolejnym niezwykle przejrzystym panelem, który został zaprojektowany z myślą o tym by przenieść całą historię, a także przyszłe plany dot. pracy agencji w jedno miejsce. Oprócz podstawowych funkcji, dzięki którym agent nieruchomości może zarządzać swoją pracą przy pomocy laptopa lub telefonu, Agencja5000 oferuje m.in. dostęp do największego systemu MLS w naszym kraju. Jest to funkcja, która otwiera przed korzystającymi z oprogramowania naprawdę spore możliwości współpracy z innymi biurami. W programie jest również miejsce na indywidualne profile każdego z pracowników, a także opcja zamawiania wnętrz w przestrzeni trójwymiarowej.

Aktualnie z produkty firmy Melog.com korzysta prawie 800 polskich agencji. Producent umożliwia również bezpłatne wypróbowanie wszystkich 3 przygotowanych przez niego pakietów. Warto wspomnieć również o naprawdę atrakcyjnych cenach miesięcznych.

MediaRent
Ciekawą propozycję dla agencji nieruchomości ma także firma Media Designers, która przygotowała dla nich program MediaRent. Do podstawowych funkcji oprogramowania zaliczymy atrakcyjną stronę, możliwość grupowania dokumentów, moduł faktur czy wyświetlanie ofert na mapie. Program pomaga także w automatycznemu wysyłaniu nowopowstałych ofert do klientów, którzy mogą być nimi zainteresowani. Warto wspomnieć również o tym, że w przypadku MediaRent nie istnieją żadne ograniczenia dot. liczby użytkowników programu. System umożliwia utworzenie takiej liczby indywidualnych kont, jaka będzie potrzebna do pracy agencji. Producent oprogramowania umożliwia 3 drogi współpracy. Można opłacać comiesięczny abonament lub zdecydować się na zakup licencji wieczystej - z lub bez ograniczeń. Trzeba przyznać, że cena abonamentu wygląda na dość wygórowaną względem konkurencji, natomiast możliwość wykupienia sobie dożywotniego dostępu do programu brzmi całkiem kusząco.

Wiele możliwości - szeroki wybór
Jak widać, na rynku oprogramowań dla biur nieruchomości dostępnych jest wiele możliwości. Producenci nieustannie starają się rozwijać swoje programy i dopieszczać je w poszczególnych aspektach dot. ich funkcjonalności. Ciężko o jeden konkretny system, który swoimi możliwościami zdecydowanie odstawał od konkurencji. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że niektóre programy stawiają nieco bardziej na dostęp do narzędzi ułatwiających codzienną pracę, a inne na budowanie pozytywnego wizerunku agencji. Warto zapoznać się więc szczegółowo z ofertą producentów tych systemów i wybrać opcję, która będzie odpowiadała na nasze potrzeby w najlepszy sposób.

Nie sposób przy ostatecznym wyborze pominąć również aspekt cenowy. W tym przypadku bowiem możemy zauważyć spore różnice - nie tylko pod względem ceny miesięcznej współpracy, ale i możliwości dostępnych w ramach konkretnego pakietu. Ciekawe jest również to, iż tylko jeden z producentów omawianych systemów oferuje możliwość zakupu dożywotniej licencji.